Türk Tarihi ve Kültür Araştırmaları

Yangını Çıkaranlar, Söndürüp Kahraman Oluyorlar..

0 14.171

4 Ocak 2013

YANGINI ÇIKARANLAR, SÖNDÜRÜP KAHRAMAN OLUYORLAR..
Hep aynı film..
Ben çocuktum, 50 yıl önce..
Ayhan Işık mahalleye yeni taşınan Belgin Doruk’un GÖZÜNE GİRMEK İÇİN arkadaşları Sadri Alışık ile Yılmaz Köksal’dan yardım isterdi mesela..
Bu iki kafadar Belgin Doruk’a laf atıp sataşırlarken köşeden çıkan Ayhan Işık onları bir güzel pataklar, Belgin Hanım’ı bu sıkıntılı durumdan kurtarır, ikilinin arasında YAKINLAŞMA başlardı..
Yıllar geçti, sahnedeki OYUNCULAR değişti, ama AYNI OYUN süregeldi..
“İnek Şaban” filmlerinde bile aynı sahneyi gördük..
12 EYLÜL’DE MESELA..
Daha on yıl öncesinden, “12 Mart”tan başlayarak, gece karanlığındaki gölgeler yukarı mahalledeki Ülkücülerin kahvesine dinamit lokumu atıp kurşun sıktılar, sonra aşağı mahalledeki devrimcilerin kahvesini taradılar aynı silahlarla..
Mc Namara Türkiye’ye her geldiğinde kapalı kapılar ardında yapılan gizli görüşmeleri/anlaşmaları GÖZLERDEN KAÇIRMAK İÇİN çok ölümlü saldırılar yada tanınmış isimlere yapılan suikastler gazete manşetlerini işgal ediyordu, kamuoyunu “meşgul” ediyordu..
20 yıl geçti, jön Ayhan Işık’ın yerini, “İnek Şaban” Kemal Sunal aldı..
Sam Amca’nın “BİZİM ÇOCUKLAR”ının (“Netekim Kenan” ile avanesinin) yerini, güya “deliğe süpürmek”ten vazgeçip “hadi göster o zaman kendini” dediği TAYYİP aldı..
AMA OYUN HEP AYNIYDI !..
Aynı oyunu başka başka sahnelerde, başka başka oyuncularla belki yirminci defa, AMA YİNE DE AĞZI AÇIK seyreden alık seyirciler de hep aynıydık.. BİZDİK..
TEK ŞEHİT VERMEDİĞİMİZ 2001 SONRASINDA SAM AMCA’NIN ŞAPKASINDAN ÇIKARIP TÜRKİYE’Yİ TESLİM ETTİĞİ AKP 10 YIL BOYUNCA BİR AŞAĞI MAHALLEYE BİNDİRDİ “KOLLUK”LARINI BİR YUKARI MAHALLEYE..
BİR O YANDAN KAYIPLAR, BİR BU YANDAN..
İKİ YIL ÖNCE “GÖRÜŞEN ŞEREFSİZDİR” DEDİĞİ ÖCALAN İLE ŞİMD İ HALKIN GÖZÜ ÖNÜNDE SARMAŞ DOLAŞ..
FAZLADAN ALKIŞ ALIYOR..
“ŞU YANGINI BİR DURDURSUN DA..” (!)
Böyle işte, aynı filmi 50 yıldır seyrediyoruz..
Her defasında ağzımız açık..
* * *
Tayyip’in yürüyeceği yoldaki her çukura bedenini atıp dolduran,her tümseği tırnakları ile kazıyan, güzergahını ENGELSİZ, ENGEBESİZ yapan Bahçeli ise bu filmin “başaltı” oyuncusu..
Onun değişmeyen rolü de “HEM AĞLARIM HEM GİDERİM” kınalı gelin tiplemesi..

Cevap bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.